Keresőoptimalizálás

Mik azok a módszerek, amiktől tartózkodnom kell a keresőoptimalizálás során?

A Milyen módszerekkel kerülhetek előrébb a keresőkben? kérdésnél leírt technikák az ún. Fehér kalapos SEO technikák, amelyek a felhasználókra fókuszálnak úgy, hogy közben betartják a keresőmotorok szabályait is.

 

Ezzel szemben a Fekete kalapos SEO technikák, amelyek kizárólag a keresőrobotokra összpontosítanak, erősen kerülendők, ugyanis büntetést (hátrasorolást, kitiltást) vonhatnak maguk után. Ilyenek például:

Rejtett kulcsszavak a weboldal forrásában

Az oldal hátterével megegyező színben kulcsszavakat vagy komplett kulcsszavazott szövegeket rejtenek el a weboldal kódjában, amit a látogatók nem, csak a keresőrobotok látnak. A túl kicsi betűméret használata is már határesetnek számít.

Link-farmok, vásárolt linkek

A Google célja, hogy természetesen növekedjen a weboldalodra mutató linkek száma, ráadásul valóban működő releváns oldalakról, ezért a fizetős, katalógus jellegű link-farmokról a Google nyilvántartást vezet. Az ilyen helyekről vásárolt linkek alkalmazása szintén hátrasorolással járhat.

Túlzott kulcsszó használat

Ha az oldal szöveges tartalmaiban, valamint a metaleírásokban, címekben kulcsszó halmozást alkalmazunk, azaz az összes tartalomhoz viszonyítva túl sok kulcsszót használunk az adott szövegben, az szintén komoly büntetéssel járhat. Az ilyen szövegek az átlag látogató számára élvezhetetlenek, így nem éri meg próbálkozni, mert nem csak a Google, de a látogatók sem fogják díjazni. Általánosan elmondható, hogy érdemes a 2-6% közötti kulcsszó sűrűségre törekedni.



Vissza